Cabinet individual de psihologie

MARIETA CIUCULETE

 
   Acasa      Muzica, mijloc de dezvoltare personala

Noutati

                         Muzica, mijloc de dezvoltare personala
 

          Am facut cunostinta cu chitara  cand  aveam 14 ani in sala de muzica a liceului. Studiam acolo dar  imi doream foarte mult sa am chitara mea , sa pot canta   de cate ori simt nevoia.

          Intr-o zi tatal meu a intrat cu  o chitara  in casa.Cu eforturi  financiare, reusise sa o cumpere de la Magazinul Muzica. Avea  inca  pe ea eticheta  “fabricata la Reghin”.Plina de nerabdare am inceput sa o acordez asa cum invatasem ( “sunetul LA  e  tonul telefonului , daca nu aveti diapazon”, ne spusese profesorul ).Am mers la singura vecina de pe strada care avea telefon  care a acceptat uimita ca doar ascult tonul , nu dau telefon .Am revenit  acasa  intonand in surdina  sunetul LA pentru a nu-l uita si am acordat-o. Era chitara mea.Puteam canta  oricand ….
              Asa a inceput exprimarea mea de sine creativa prin muzica , explorarea si exprimarea gandurilor, sentimentelor, compozitia  prin care impartaseam experiente, idei , emotii.
               Muzica (sunete, ritm) poate actiona direct asupra starii generale psihice si mentale, deci – implicit - asupra sistemului imunitar . Muzica este o modalitate de a patrunde in nucleul fiecarei celule, de a o face sa vibreze la unison cu armonia intregului. Orice sunet care exista in jurul nostru ne afecteaza mintea si trupul pe multiple niveluri.
             Partea activa a muziciii inseamna practicarea unui instrument, compunerea de melodii, executarea de miscari ritmice pe su netele muzicii si favorizeaza in special exprimarea sinelui.
             Sunetele si ritmul devin instrumente  cu ajutorul carora se dezvolta creativitatea , se intra in contact cu sinele si se trateaza diverse probleme de sanatate ( anxietate, durere cronica, hipertensiune, dificultati de invatare etc.).Datorita efectului sau asupra sistemului nervos central, muzica este un factor important care ajuta la relaxare si la reducerea stresului.
          Studierea unui instrument faciliteaza si dezvoltarea  in mod egal  a  celor doua emisfere cerebrale prin actiunile care stimuleaza  atat latura analitica-obiectiva cat si cea artistica-subiectiva. In cazul muzicii, emisfera stanga a creierului analizeaza structurat, in timp ce emisfera dreapta se concentreaza pe melodicitate, sincronizandu-se.

      Ca     instrument de dezvoltare personala , muzica  contribuie la :
-explorarea si exprimarea gandurilor si sentimentelor
-abilitati de interactiune sociala si comunicare
-joc creativ si spontan prin ritm si improvizatie
-dezvoltarea  capacitatilor cognitive
- cresterea stima de sine
-deblocarea potentialului creativ
-reducerea axietatii
             
          Efectele  muzicii si studiului unui instrument  in planul dezvoltarii  copiilor  sunt semnificative :
 
      -dezvoltarea memoriei   si atentiei
 Invatarea si repetarea versurilor melodiilor ascultate se dovedeste a fi o tehnica eficienta de imbunatatire a capacitatii de a retine informatii.Cantatul la un instrument muzical necesita o abilitate crescuta de a rezolva probleme si de a folosi memoria si atentia in timpul sarcinilor complexe.
 
-invatarea notiunilor  logico- matematice
Copiii invata mai usor matematica cu ajutorul muzicii. Teste speciale au evidentiat ca cele mai bune rezultate scolare le-au avut copiii care au fost implicati in activitati muzicale.
 
-dezvoltarea  limbajului
   Muzica  este des utilizata ca terapie pentru copiii cu dificultati de limbaj si vorbire. S-a demonstrat ca studierea unui instrument muzical imbunatateste felul in care creierul proceseaza limbajul si ii ajuta pe copii sa-si  amelioreze sau sa depaseasca  deficienta  de limbaj 
 
-facilitarea procesului de invatare  Ritmul, melodia  si sunetul   determina cresterea activitatii cerebrale si dezvoltarea cailor neuronale. Conexiunile neuronale sunt activate fie cand copilul canta la un instrument, fie ca pur si simplu asculta muzica, ceea ce duce la imbunatatirea modului in care copilul absoarbe si proceseaza informatii. Muzica ajuta la crearea unei balante in dezvoltarea cerebrala. Pe de o parte sunt materiile exacte, precum matematica, care folosesc partea stanga a creierului, iar pe de alta parte, activitatile creative, imaginative, care sunt “trezite” si dezvoltate de partea dreapta a creierului.
 
-dezvoltarea capacitatilor psihomotorii .
Copiii dobandesc   abilitati motrice grosiere si fine pentru manevrarea instrumentului, imaginatie spatiala pentru coordonarea precisa a mainilor si degetelor,
 
- dezvoltarea abilitatilor socio-afective.
          Muzica ii face pe copii mai prietenosi. Cercurile muzicale, locurile unde unde se canta/asculta muzica, aduna laolalta mai multi copii, avand astfel ocazia sa relationeze si sa lege noi prietenii. Le  dezvolta capacitatea de a lucra in echipa, perseverenta, mai ales daca acestia fac parte din grupuri de muzica . S-a constatat  ca acei copii care asculta muzica sau care canta sunt mai prietenosi, se poarta mai frumos si au mai multa incredere in fortele proprii.

 -cresterea  stimei de sine .
 Studiul unui instrument  confera un sentiment de multumire fata de propria persoana, de incredere in fortele proprii .  A  sti sa canti la un instrument poate fi un bun prilej de interactiune cu persoane necunoscute, sau de sporire a aprecierii unor cunostinte mai vechi. A canta la un instrument are darul de a crea o atitudine pozitiva si deschisa si de a imbunatati imaginea de sine.
 
 
 
 Informatii de contact
ADRESA
Bd. Chisinau nr. 6, et.1
( Centrul Miramar)
Sector 2 , Bucuresti

TELEFON
 0724390913
e-mail
psiho_armonie@yahoo.com
PROGRAM
luni-vineri
10.00-20.30